Selasa, 28 Julai 2009

Cuti2 Malaysia Part 2

k aku smbung g kisah percutian aku pada hari kedua

25 Julai 2009

6.45 pg - terpakse bgn tok solat subuh

9.00 pg - phone aku menjerit2, ggu tido aku jer, rupanyer cik abe aku call ajak g breakfast, malasnyer nak bgn

10.00 pg - aku turun kat lobi aku tgk cik abe aku dah muncung panjang sbb tggu aku lama sgt, terus g cafe makan mee bandung.aku sajer amek port kat luar cafe sbb nak tgk pemandangan tepi sungai

11.30 pg - tiba di Pasar Payang, masa tok bershopping, aku beli batik chipon 4, batik sutera 2, tudung matahari 1 dozen + tudung yg murah2 tok oleh2 kakak2 klinik aku 1 dozen, kain batik + kain pelekat 1 dozen, songket tok my father, adik2 bujang aku ngan tok bakal pak mertua aku...byk gak aku shoping kan??abis dkt 1K gak

2.30 ptg - menuju ke Muzium Kuala Terenggganu kat Losong, masuk kene bayar RM 10.00..pnt gak aku berjalan sbb muzium 2 besar ngan luas

4.30 ptg - ke Masjid Kristal aku terus ke Taman yang ader 21 masjid2 didunia...nak masuk kene bayar RM 10.00..tempat 2 luas giler dah mcam DangaBay..aku dok fikir x kan nak jalan kaki..leh bengkok kaki..cik abe aku ckp lau sewa basikal takut basikal kene kebas ngan org masa berhenti kat setiap masjid..so aku pun wat keputusan naik train jer lah..g pun train 2 berhenti gak kat setiap masjid

5.30 ptg - abis round kat taman trs g cafe sbb nak tukar kupon makanan Rm3 yg dapat masa beli tiket..dapatlah hilangkan haus aku

6.00 ptg - ke kedai cenderahati..x tau nak beli per wat kenangan..semua nyer nmpk cam biase jer..aku rembat payng cik abe aku amek tshirt

6.15 ptg - tertinggal bot tok menyusur sungai...hampeh, terus g masjid kristal mandi + solat magrib

7.45 malam - g giant + pesta pakaian, beli Toto + Cadar ( 1 set ) 4 sbb murah..1 RM 50 jer.

9.00 mlm - g stadium tgk bunga api sempena ulang tahun angkatan tentera

10.30 mlm - makan malam kat Warung Cili Padi

11.00 mlm - menuju ke Kuala Berang, stay umah kawan cik abe aku ( undangan Khas )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan